05 May 2012

UJANG


Amer nih org Trengganu, manakala Wan ni org Kedah. Tinggal satu bilik..katil double decker.. Wan kat atas.. Amer kat bawah. Wan ni suker baca majalah dan komik.. si Amer lak suka pinjam.. belinya tidak. So, Wan ader sedikit bengang ler kat Amer ni. Kekadang.. majalah yg baru beli dan tak sempat nak baca lagi pun Amer dah kebas baca dulu.. bila kasi balik dah lasam dah.. tension Wan.

One day, Wan balik dari outing dan beli majalah UJANG. Siap cover tak kasi Amer ni nampak. Lepas basuh baju, kemas sedikit sebanyak dan siapkan homework.. dia pun nak rilek ler kat atas katil. Majalah UJANG bawah tilam pun dia bawa keluar. Elok jer dia baring.. baru buka mukasurat pertama.. Amer kat bawah dia bersuara..

" Wan.. nok ujang.."

"Nanti la jap.. aku baru jer nak baca.." jawab lembut jer Wan.

"Wann.. nok ujang tu" Amer tak putus asa.

" Nanti la dulu.. bagi la aku baca dulu.. nanti abih aku bagi kat hang laa!" panas sikit Wan.

"Wan ! Nok ujang !! " Suara Amer sedikit keras.

"Hang ni dah melampau.. kalau nak beli sendiri la.. apa.. hang ingat aku beli UJANG ni dengan duit bapak hang ka??"

Wan dah naik angin.. siap turun dari katil dia dah.

"Laaa.. aku kata tu.. haghi nok ujang tu.. mung basuh kaing.. kekgi basoh.." kecut jer Amer jawab..

Drummmmmm.. hujan pun turun dgn lebat.. Baju Wan kat ampaian pun basah kembali.


@Ceritalawakje.blogspot.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...