27 January 2012

Mamat Jepun dan pemandu teksi



Pada satu hari seorang pemandu teksi mengambil seorang pelancong Jepun yang baru melawat Kuala Lumpur buat pertama kali. Pemandu itu membawa mamat Jepun itu ke seluruh Kuala Lumpur.

Tiba di Midvalley Megamall, mamat Jepun itu bertanya "Berapa lama masa diambil untuk menyiapkan bangunan ini?" pemandu itu menjawab, "2 tahun" mamat Jepun itu pun berkata dengan sombong, "Kalau di Jepun, bangunan ini boleh disiapkan dalam masa 9 bulan sahaja".

Pemandu itu hanya senyum sahaja dan membawa mamat jepun itu ke tempat lain pula. Tiba di di KL Sentral, mamat jepun itu bertanya lagi, "Berapa lama pula tempat ini disiapkan??" pemandu itu pun menjawab "11 bulan sahaja(cuba menipu)" mamat Jepun itu pun berkata "Kalau di Jepun, tempat ini hanya mengambil masa 6 bulan sahaja..". Pemandu teksi yang geram dengan mamat Jepun yang angkuh itu memandu ke KLCC, dan sekali lagi mamat jepun itu bertanya "Bagaimana pula dengan bangunan ini..?" pemandu itu buat buat terkejut dan berkata, "Eh, eh semalam tak ada pun bangunan ni, bila pulak dibina... ?"


@Ceritalawakje.blogspot.com 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...